Dag 2 - Fra New York til North Adams
23. februar 201

Vi havde sat vækkeuret til klokken 6 for at være sikre på at nå vores bus, at få morgenmad og købe ind til frokost, som vi skal nyde i bussen. Busturen fra New York til Williamstown (5 miles fra North Adams) tager fra kl. 9 til kl 14.10.

Vi besluttede at det var sikrest og lettest at tage til busstationen først og så købe mad der, selvom det sikkert ikke ville være let at få noget ordentligt. Men det var heldigvis alle tiders. Smoothie af helt friske blåbær, og melon, den bedste wraps (en tortillapandekage med kyllinge og grøntsagsfyldfyld) og sandwiches vi længe har smagt og frisk frugtsalat. Her kunne dansk fastfood godt tage sig lidt sammen.

Vi starter med at køre nordpå langs den venstre side af Central Park. Vi kommer forbi 103. gade hvor Anna Lises WinterSpace ligger. Lidt senere kommer vi forbi 110. gade, hvor den have, lisbeths biller skal installeres i til maj ligger.

Videre nordpå gennem Harlem og her har vi aldrig været igennem før. Her ser nu meget pænt ud. Så drejer vi over til Bronx og forbi Yankee Stadium.

Hurtigt er vi ude på motorvejen på vej nordøst over. Solen skinner, himmelen er blå og sneen (et lag på ca 10 cm) lyser op mellem træerne. Vi er i New England i næsten det samme område, som vi kørte i for et par år siden. Vejene er tørre og uden sne, så det er det perfekte kørevejr.

Et landskab med bjerge og træer så langt øjet rækker. Indimellem er vi inde i en lille by, hvor de typiske træhuse i New England-stil kan ses. Så ud på motorvejen igen.

Tid til at skrive lidt dagbog.

Turen går fra New York hele vejen gennem staterne Connecticut og Massachusetts - North Adams ligger kun nogle få miles syd for grænsen til Vermont.

Vi ankommer til Williamstown lige til tiden - og holder foran et vældigt flot hotel - men det er ikke der vi skal bo - vi skal 5 miles mod øst til North Adams.
Der går en lille bus hver time - men da der er næsten 3 kvarter til, beslutter vi at bestille en taxa. Mens vi venter udenfor hotellet, kan vi beundre et af egnens ældste huse, der er opstillet på pladsen udenfor.

Da de 3 kvarter er gået, er taxaen endnu ikke kommet, så det ender med at vi tager bussen alligevel - det er en meget smuk køretur gennem bjergene, og vi bliver sat af midt på hovedgaden - bare 100 meter fra vores hotel.

Da vi har checket ind går vi over til Galleri 51 som ligger lige på den anden side af gaden. Vi kan se Anna Lise gennem døren - der er fuld gang i den med at stille op til åbning af udstilingen i morgen.
Vi når at møde galleri-ejeren - Valeria - og flere af de andre kunstnere.

Derefter går vi lidt rundt i byen - det store kunstmuseum (Mass MoCA) gemmer vi til i morgen - men vi får købt lidt ind og hviler os lidt, lægger ting på hjemmesiden.

Klokken 7 går vi ud for at spise sammen med Anna Lise og Petra, som også skal udstille.
Vi går på en lille Japansk/Koreansk restaurant, hvor vi får en meget velsmagende ret (Hot pot - Bim Bam ..eller noget i den stil).