Los Angeles

Vi landede søndag aften ved 20-tiden og Jim var der for at hente os. Han og Marge bor ca 60 miles fra lufthavnen, så klokken var næsten 22 inden vi var hjemme hos dem i Corona. De bor i "Trinity" som er et stort villaområde på en bjergskråning med en fantastisk udsigt, egen golfbane, healthclub og mange andre faciliteter. Man skal være mindst 55 år for at kunne købe hus i området.

Her fik vi chanpignonsuppe med crackers, toast og ost og snakkede og kiggede billeder et par timer inden vi gik i seng.
Vi planlagde at vi skulle være tilbage i LA 3 dage før vi flyver tilbage til New York - og at vi bl.a. skulle bruge de 3 dage paa en tur til San Diego, hvor vi skal besøge en gammel tante, at komme ud og sejle og på et besøg i Hollywood og Universal Studios.

Mandag morgen vågner vi til en udsigt uden lige og en næsten skyfri himmel.

Efter morgenmaden kørte vi med golfvogn (det er det foretrukne transportmiddel indenfor området) op til deres Healtclub. Vi kunne lige nå at se den inden Marge skulle til golf-træning og Jim skulle køre os ind for at hente vores autocamper.

Vi skulle lige proviantere, så Jim stoppede ved deres lokale supermarked. Det er det mest lækre supermarked vi nogensinde har set. Det bugnede af grøntsager og de havde frisk soyamælk, tofu og masser af forskellige bønner.

Herefter kørte vi afsted mod det sted, hvor vi skulle hente autocamperen. Vi havde lige lidt ekstra tid så han tog os en tur ud til Queen Mary, der lå lige overfor Long Beach. Det tog nu et stykke tid for vi måtte ud på en længere omvej, da Jim kørte forkert. Han nåede ikke at skifte bane inden han skulle køre fra. Det gælder om at være opmærksom - mange steder er der 5 baner, og med den trafik der er, er det ikke en for meget.

Vi nåede dog frem i god tid - og heldigvis, kort efter vi var kommet væltede det ind med mennesker, så vi var dejligt langt fremme i køen.
Indledningsvis skulle vi se en video om hele bilens installationer - gasanlæg, generator, vand- og kloaktilslutning o.s.v. og så kunne det gå løs. Kl. 14 var vi klar til at begive os ud på egen hånd.

Det var ikke meget vi fik set af L.A i denne omgang (undtagen motorveje), men det gør vi når vi vender tilbage.